off
Cinema, Europa, Historia, Politica internacional — 6 Xullo, 2018 at 7:57 a.m.

Morre Claude Lanzmann, o director de ‘Shoah’

by

O cineasta francés tiña 92 anos e pasou 11 anos entrevistando testemuñas do xenocídio nazista para realizar o documentário final do Holocausto, “Shoah”.



O cineasta, escritor, xornalista e filósofo francês Claude Lanzmann, autor do documentário ‘Shoah’, morreu na quinta feira en Paris aos 92 anos, segundo Gallimard. Seu filme sobre o Holocausto, ‘Shoah’, é considerado unha obra fulcral do cinema documentário. Foi un proxecto titánico  no que traballou de 1974 até sua presentación en 1985. As 300 horas grabadas tornou-se  nun filme de 9 horas de testemuñas sobre o Holocausto. 

O fillo de imigrantes xudeus da Europa Oriental que se escondeu durante a Segunda Guerra Mundial, era un membro da resistencia na Franza ocupada polos nazistas a partir das fileiras da Xuventude Comunista, onde se xuntou aos 17 anos. Despois de estudar literatura e filosofia, virou ao xornalismo e  ao cinema. Seus parceiros eran, entre outros, Simone de Beauvoir e Angelika Schrobsdorff (autora de ‘Non es unha nai como as outras’). Tamén foi editor de ‘Les Temps Modernes’ e profesor. En 2009, publicou suas memórias, “A Lebre da Patagónia” (Seix Barral).

“Matei os nazistas coa cámara”

Dicia Lanzmann após a estréia do filme. Recebeu vários prêmios após un impacto internacional sen precedenets, como Bafta ou  o Oso de Oruo  no Festival de Berlin em 2013. O cineasta non empregou imaxes de arquivo e recriacións históricas ou unha trilla sonora ou narración, apenas estes relatos en primeira persoa das vítimas, verdugos e quen tiña coñecemento  do que pasara en entrevistas en diferenes lugares e línguas do mundo. Sobreviventes de Auschwitz, Chelmno e Vilnius, veciños dos campos de exterminio, sobreviventes do Gueto de Varsóvia, un SS que explica o processo de extermínio de Treblinka (que foi grabada por cámera escondida sob  promesa que o director non cumpriu) traballadores en diferentes campos, especialistas e historiadores …

O cartaz do filme é o rosto do motorista que estaba no tren que ia Treblinka. Todos eles tiñan unha relación directa cun drama que até enton non fora explicado con toda a súa carga emocional. O seu obxectivo era facer unha história oral do xenocídio, por iso achega detalles nos aromas, a paisaxe, a operación exacta de trens, a capacidade dos fornos e asi por diante.

En 2013 novamente sobre o mesmo assunto, com ‘O último dos inxustos’, dedicado a Benjamin Murmelstein, o ex- “decano dos xudeus” acusados ​​de colaboración cos nazistas. E ‘As catro irmás’, que foi lanzado apenas nesta cuarta-feira para o cinema, que recebe catro entrevistas realizadas durante a preparación de “Shoah”, mas nunca emitido. O 2017  filmou ‘Napalm’ e a súa filmografia ten  títulos como “Pourquoi Israel ‘e’ IDF’, sobre as forzas de defensa israelitas, que forman unha triloxia con “Shoah”.

 

Comments are closed.

off