off
Ciencia, Europa — 3 Xullo, 2018 at 9:13 a.m.

Astrónomos alemáns detectan e apañan a primeira imaxe dun planeta recén-nascido

by

Un ponto brillante a  3.000 millóns de quilómetros da estrela central

Grafico producido por ID. Imaxe infravermella próxima do disco PDS70 tirada co instrumento SPHERE. O xoven exoplaneta PDS 70 b é claramente detectado como um sinal luminoso na borda interna da abertura (rexión escura). A emisión vinda da estrela central foi mascarada. A barra no canto inferior direito indica a escala linear da imaxe a unha distancia de 370 anos-luz. Imaxe: ESO/A. Müller, MPIA

Un equipo de astrónomos liderado por un grupo do Instituto Max Planck de Astronomía en Heidelberg, Alemania, capturou a primeira imaxe dun novo planeta chamado PDS 70B formado no disco de gas e po dunha estrela. O achado foi publicado na revista Astronomy & Astrophysics e realizouse a través do telescopio de longo alcance (VLT) do Observatorio Europeo do Sur (ESO).

A detección foi posibel grazas ao instrumento SPHERE instalado no VLT, un dos instrumentos de procura máis potentes para esculcar  os planetas hoxe en día e que serve para estudar este tipo de corpos celestes mediante unha técnica coñecida como imaxe de “alto contraste”. Este método, xunto coa axuda dun cronógrafo, unha máscara que bloquea a luz cegadora da estrela central e permite detectar obxectos planetarios, facilitou a captura e medición do brillo do planeta, o que permitiu comprender mellor as súas propiedades atmosféricas. A imaxe resultante reflicte un punto luminoso á dereita dun centro escuro, consecuencia do uso do cronógrafo, situado a uns 3.000 millóns de quilómetros da estrela central, unha distancia equivalente á que existe entre Urano e o Sol.

A análise tamén mostra que o PDS 70B é un planeta xigante formado por gas cunha masa varias veces superior a Júpiter e unha temperatura de aproximadamente 1.000 graos centígrados, moito maior que calquera planeta do Sistema Solar. “Despois de máis dunha década de esforzos enormes para construír esta máquina de alta tecnoloxía, agora a frota das mulleres de SPHERE e permite o descubrimento de planetas recentemente nados”, valorou Thomas Henning, director do Instituto Max Planck e os principais equipos de investigación.

Para Miriam Keppler, xefe do equipo responsable do descubrimento, aínda que os discos das estrelas novas son os lugares onde nacen os planetas, “ata agora só un puñado de observacións detectaron rastros de planetas recentemente formados”. “Necesitamos observar un planeta no disco dunha nova estrela para comprender realmente os procesos de formación planetaria”, engadiu André Müller, membro do equipo de astrónomos. Cos resultados obtidos e coa análise das propiedades atmosféricas e físicas do planeta, os astrónomos poderán avanzar nas explicacións teóricas sobre o fenómeno da formación planetaria no espazo.

Publicacións

M. Keppler, M. Benisty, A. Müller, Th, Henning, et al., “Discovery of a planetary-mass companion within the gap of the transition disk around PDS 70“, Astronomy & Astrophysics, in press

A. Müller, M. Keppler, Th. Henning, et al., “Orbital and atmospheric characterization of the planet within the gap of the PDS 70 transition disk“, Astronomy & Astrophysics, in press

Grazas por leres e colaborares no Ollaparo !

off